כותרת
> C;
1/1

כיצד לשווק ולקדם עסק חברתי

מה זה עסק חברתי?

מבחינה חוקית ותשלומי מיסים, עסק חברתי מתפקד כל עסק רגיל, וזאת מפאת העובדה כי הוא מוכר שירותים ומוצרים וממקסם רווחים לבעלי העסק. אך להבדיל מעסקים אחרים, עסק חברתי הוא עסק המקדם מטרות חברתיות וסביבתיות ויש לו ערך גבוה עבור החברה והתרבות בה הוא עובד.

לרוב, עסק חברתי נוסד בכדי לקדם אג'נדות חברתיות ונוגע בנקודות כואבות שהממסד לא מצליח לגעת בהם ולטפל בהם כראוי. אך בניגוד לעמותה, הדבר ייעשה באמצעות כלים עסקיים ורווחיים, כך שלא רק שהציבור ירוויח מהערך המוסף של אותו עסק, אלא גם בעלי העסק עצמו ירוויחו. מה שיאפשר לאותו ארגון עסקי להמשיך לשמר ערכים חברתיים ויעודד עסקים אחרים בכדי לפעול באותו כיוון.

כיום, בישראל קיימים המון עסקים חברתיים המעסיקים נוער בסיכון, אנשים עם צרכים מיוחדים, אוכלוסיות מיוחדות, מחאות חברתיות ועוד. עסקים אלו פועלים מתוך רצון לקדם מטרות חברתיות מבלי הרצון לקבל תרומות ולקבץ נדבות בהמשך דרכן. לכן, עסק חברתי ייצור איזון בין המטרה החברתית לבין המטרה העסקית, כשהמטרה החברתית היא בראש מעייניו.

בעולם כיום, עסקים החברתיים הם הדבר הבא. רוב העסקים נתמכים ברגולציית מיסים מיוחדת מצד השלטון המקומי וההבנה שעסק שתורם לציבור צריך גם להרוויח גובר מאוד בשנים האחרונות, מה שמקנה המון ערכים חברתיים לציבור ולכן התפיסה היא כי אם העסק תומך בקידום רעיון חברתי, מגיע לו להרוויח! ההשפעה שיש כיום לעסקים חברתיים היא עצומה ואפילו גדולה יותר מאשר עמותות הנשענות על תרומות וקיבץ נדבות.

פתחתי עסק חברתי, איך אני מקדם אותו?

כיום, ישנן המון אפשרויות שיווק ופרסום לעסקים חברתיים, גם אם אין להם תקציב גדול. מציע לכם לקרא קצת על "שיווק גרילה" ועל אפשרויות פרסום וקידום אתרים. עשינו לכם סדר בבלאגן ואילו האפשרויות שאנו ממליצים עליהם לשיווק דיגיטלי של העסק שלכם:

1. בחירת חברה לשיווק דיגיטלי והעמקת ההבנה של הדרישות השיווקיות שלך?

לפני שבוחרים משרד פרסום דיגיטלי חשוב להבין קודם את המטרות השיווקיות ואיפיון קהל היעד של העסק שלך. למי הוא עוזר? מה הצורך החברתי עליו העסק שלך עונה? ועוד. ברגע שיהיו בפניכם הנתונים הנ"ל תוכלו לבחור את חברת קידום אתרים על פי הניסיון שלה ועל פי המטרות שאתם רוצים להשיג.

חשוב לדעת במה החברה שתבחרו מתמחה: האם בעיצוב ובניית אתרים, קידום אורגני, קידום ממומן, באזז ברשתות חברתיות, קידום ברשותות חברתיות ועוד. כיום כל החברות עושות הכל, אך דעו כי לכל אחד ההתמחות שלו ואף חברה לא עושה את הכל בצורה מושלמת, היא תמיד תתמחה בדבר אחד ואת כל השאר תוציא למקדמי אתרים חיצוניים.

2. כיצד ניתן למדוד את הצלחת השיווק של העסק החברתי שלכם

מהם המדדים שאותה חברה משתמשת בכדי למדוד את הצלחת המטרות שהקצבתם עבור אותה חברת קידום אתרים? (KPI).

לכל חברה יש בניית מדדי ביצוע הנקראים kpi.את המדדים הנ"ל כדאי לקבוע מראש עם אותה חברה, כך תוכלו למדוד התקדמות קמפיין והצלחת השגת המטרות והיעדים שהקצתם חברה, הן ברמה החברתית והן ברמה השיווקית. לדוגמא, האם מספר הלייקים שתקבל על פוסט בפייסבוק שהוא המדד להצלחה והאם הוא מתורגם למכירות? לרוב לא, לכן כדאי לקבוע מול מקדם האתר שלכם מדדי הצלחה אמיתיים ושקופים.

3. עשיתם קידום אתרים? לאילו תוצאות חברת הפרסום מתחייבת עבורכם?

כשמדברים על קידום אתרים, כולם רוצים להיות מנצחים, שכן מושקע לא מעט כסף בתחום זה שהפך לאופציית השיווק המובילה במשק. שיווק דיגיטלי הוא אחת מאותן תחומים אשר מבטיחים ללקוח הצלחה ודאית, אך לרוב לא עומדים בה וזאת רק כדי לסגור עסקאות – חברות אלו עובדים בדרך הקלה – כל עוד אני לא מבטיח כלום, אני לא מתחייב לכלום, כולל לא להצלחת העסק שלך.

הקשר זה חשוב להבין כי מקדם אתרים הוא לא קוסם, התחרות היא רבה וכולם רוצים להצליח בתקציב כמה שיותר נמוך. חברת קידום אתרים ישרה והגונה לעולם לא תבטיח לעסק שלך הצלחה, אך חשוב לבקש מראש כי כל הסטטיסטיקות והנתונים יהיו שקופים לכם, כך שתוכלו להיות במעקב מתמיד אחרי הפעולות שאותה חברה עושה ועל התוצאות שלהם.

4. האם כדאי לך לנהל מערך שיווק דיגיטלי וקידום אתרים אינהאוס או לתת למשרד קידום מקצועי לנהל אותו עבורך?

אנו מציעים תמיד לקחת משרד שזו ההתמחות שלו, אחרת תצטרכו לבזבז שנים של השקה של משכורות וכסף רק בכדי שהעובד שלכם ילמד את העסק ואת כל אפשרויות הקידום הקיימות כיום. לעומת חברה שזו עיסוקה המרכזי והמנוע אצלה כבר משומן היטב.

5. הבנה מעמיקה של קהל היעד והלקוחות

לפני שתוכלו לנהל קמפיין שיווקי מצליח באינטרנט, תצטרכו לקבל תובנה מעמיקה לגבי התנהגות הלקוחות שלך. דבר זה ייקח כמה חודשים של ניסוי ותהיה בפרסום הקמפיינים, כך חברת קידום אתרים תאסוף עבורכם מידע עבור התנהגות המשתמשים שלכם ותדע לאיזה תוכן הם מתחברים ומה הפניה הנכונה עבור אותו עסק.. כדי להבין את קהל היעד שלך יהיה עליך לזהות ולהגדיר את הפרסונה הצרכנית (buyer persona) אליה העסק שלך מכוון את משאבי השיווק, רק כך ניתן למקסם את עלות השיווק הדיגיטלי.

6. ניהול תהליכי שיווק דיגיטלי ויצירת באזזז ברשתות החברתיות

הדבר הבסיסי ביותר בשיווק הוא תיעוד של כל הפעולות השיווקיות שנעשות וגם של תגובות המשתמשים לפעולות שיווקיות אלה. נדרש תיעוד אמין של כל המערכות, התהליכים והאוטומציות הנדרשות להשלמת משימה שיווקית והגדרת יעד מסויים. דבר זה יביא להצלחת השיווק והסתמכות על מספרים ולא על תיאוריות או ניסיון קודם עם חברות דומות.

7. עקביות ומדידת הקמפיינים השיווקיים

המיומנויות החשובה ביותר בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי הוא עקביות וסבלנות. חשוב להבין כי תהליכים רציניים לא קורים ביום אחד ובכדי להבין היטב את הלקוח הפוטנציאלי שלנו, צריך לאסוף עליו כמה שיותר נתונים וסטטיסטיקות ורק אז לפנות אליו עם הנעה לפעולה למכירת המוצר/שירות שאתם מציעים.

תנו לקמפיין שלכם את הזמן והאורך רוח בכדי למקסם את הנתונים שתוכלו לשאוב ממנו.

8. תוכן איכותי ובדיקות איכות

כשמדובר בעסקים חברתיים, תוכן הוא המלך. זהו הדבר החשוב ביותר כשמדברים על משהו שהוא בעל ערך ציבורי. קל לכתוב פוסטים קצרים ומהירים, אך אם אנו רוצים קהל עקבי ואמין חשוב לכתוב תוכן איכותי, ממותג ובעל ערך חברתי עקבי. תמיד צריך לחשוב על תוכן שאותו הגולש ירצה לשתף את חבריו איתו.

9. ותק וניסיון של קמפיין ממומן בגוגל או פייסבוק הוא מאוד חשוב

ניהול קמפיין אפקטיבי לוקח זמן! אם אני רוצה שהגולש שלי יתמכר לשירות/מוצר שאני מציע, סביר שאצטרך להראות לו את הקמפיין הרבה פעמים עד שיגיב אליו. במקרה זה, עבודה מול חברת קידום אתרים יכולה לעזור לך לחסוך המון זמן וכסף, מפני שהאתגר הוא בהבנת קהל והטרנדים השיווקיים והאופנתיים של אותה תקופה. חברת פרסום דיגיטלי ברוב המקרים תכיר ותעקוב באופן תמידי בכל אסטרטגיות שיווק דיגיטליות החדשות בשוק. לכן, תמיד עדיף לתת למומחים להישאר עם האצבע על הדופק בכל מה שנוגע לשיווק דיגיטלי במקום לעזות זאת בעצמך.

לסיכום:

לעסק חברתי ישנו יתרון מוחץ על פני עסק רגיל, לא רק מבחינת הערך הציבורי שלו, אלא גם כי קל יותר לשווק אותו, לספר עליו וליצור באזזזז של רעיון שגולשים ישתפו אותו. אנו יאלו עיצוב ובניית אתרים נשמח לתת לכם שירות המותאם כמו כפפה למגוון הפעולות השיווקיות שתרצו לעשות בעסק שלכם, וגם לתת לכם מחירים חברתיים על העסק החברתי שלכם. אנו פועלים למען חברה טובה וצודקת יותר ונשמח לעזור לכל פרוייקט שאנו מאמינים בו.

> צרו איתנו קשר עוד היום לייעוץ והכוונה!

052-4222058 אייל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם
האם את/ה מעוניין באתר תדמית, מסחר, או מערכת מאופיינת אישית?
אתר תדמית
חנות מסחר אלקטרוני
מערכת מאופיינת אישית
האם את/ה מעוניינ/ת במערכת ניהול בעברית לאתר?
כן
לא, אני מעוניין בשפה אחרת
עיצוב ובניית אתרים
  • מה הפיתוח שאתם מחפשים באתר אנטרנט? אנו מתמחים בבניית אתרים וקידום אתרים באנטרנט
  • איזה אתר עושה חשק ללחוץ ולגלוש בו? אנו נאפיין לכם חוויית משתמש המותאמת לקהל היעד שלכם
  • כמה אתם רוצים שיכירו את האתר שלכם? אנו מתמקדים ביצירת לקוחות חדשים לעסק שלכם!

צרו קשר ואנו ב-יאלו נספק לכם את מה שאתם חולמים עליו

קידום ושיווק עסק חברתי - יאלו עיצוב ובניית אתרים

קידום ושיווק עסק חברתי - יאלו עיצוב ובניית אתרים

קידום ושיווק עסק חברתי - יאלו עיצוב ובניית אתרים

קידום ושיווק עסק חברתי - יאלו עיצוב ובניית אתרים

קידום ושיווק עסק חברתי - יאלו עיצוב ובניית אתרים

קידום ושיווק עסק חברתי - יאלו עיצוב ובניית אתרים

קידום ושיווק עסק חברתי - יאלו עיצוב ובניית אתרים

קידום ושיווק עסק חברתי - יאלו עיצוב ובניית אתרים

קידום ושיווק עסק חברתי - יאלו עיצוב ובניית אתרים

קידום ושיווק עסק חברתי - יאלו עיצוב ובניית אתרים

> קרא עוד
אייל בן סימון