כותרת
> C;
1/1

שיווק דיגיטלי גרילה – יתרונות וחסרונות

שיווק גרילה Guerrilla Marketing, הוא שיווק הנועד להשיג תוצאות שיווק ויעדים שיווקים שהוגדרו מראש ובמינימום משאבים והוצאות כספיות. משמעות המילה Guerrilla היא מספרדית ומשמעותה מלחמה באמצעים מועטים. בהקשר של שיווק דיגיטלי, שיווק גרילה הוא שיווק בדרכים לא רגילות ומאוד יצירתיות, כל זאת במסגרת אמצעים דלים והשקעה כספית מאוד קטנה, אך עם רצון עז להשיג את התוצאות.

כשמדברים על שיווק דיגיטלי ויצירת באזז ברשת, שיווק גרילה הינה אסטרטגיית פרסום המיועדת לבעלי עסקים המעוניינים לקדם מוצר/שירות שלהם באופן לא שגרתי, יצירתי ובתקציב כמה שיותר נמוך.

כיום, אנו מכירים דרכים רבות לשיווק ולהבאת טראפיק גדול לאתר שלנו. לדוגמא, כאשר אנו משווקים באמצעות PPC בקידום ממומן בפייסבוק או בגוגל, מה שאנו בעצם עושים הוא לעזור לגולש למצוא את האתר שלנו ואת השירותים שחיפש נכון לאותו רגע. שיווק באמצעות PPC הוא דרך הבאת התנועה הכי פופולרית כיום בתחום השיווק הדיגיטלי, אך קיימות דרכים נוספות.

אז למה כדאי שיווק גרילה?

שיווק גרילה תפקידה הוא להפתיע את הגולש וליצור בו רושם עז וחיובי כלפי המותג אותו אנו מעוניינים לשווק, בד"כ הדבר ייעשה על ידי יצירת באזז ושיחה יומית אודות המותג. דרך פרסום זו מגבירה את השיח של הגולש עם המותג ואת המעורבות של הגולש וההזדהות שלו עם המוצר או השירות. כך אנו מגדילים שהגולש ישתף את המוצר/שירות ויספר על כך לחבריו הטובים. שיווק גרילה נשען הרבה על שיווק מפה לאוזן שהוא השיווק האמין ביותר שיש כיום בתחום הישווק הדיגיטלי.

שיווק גרילה דיגטלי יעיל מאוד בעיקר עבור עסקים קטנים מפני שהוא נעשה במינימום תקציב. החיסרון המשמעותי שלי שיווק גרילה הוא כי שיווק מסוג זה אינו ניתן למדידה ובניית סטטיסטיקות עתידיות. דרכי הפרסום היצירתיות ששיווק זה דורש מאיתנו, לרוב יהיה ברור, תמציתי וממוקד, כזה הפונה בצורה מדוייקת לקהל היעד שלו.

שיווק ויראלי ויצירת באזז ברשת

בניגוד למסעות פרסום נפוצים כגון ppc, שיווק גרילה דיגיטלי כרוך ביישום טכניקות ופעולות שונות ובעבודה בלתי פוסקת ועקבית בכדי לייצר קשר ישיר עם הלקוח הפוטנציאלי של העסק.

אחת המטרות המרכזיות היא לגרום לתגובה רגשית אצל הגולש, כך שיוכל להזדהות עם המותג שלנו. היעד שנשים לעצמינו במהלך שיווקי זה היא להטמיע אצל הגולש את הזיכרון של המותג, כך שיזדהה עימו ויזכור אותו לאורך זמן ואף ירצה להפיץ ולשתף אותו בקרב חבריו ומכריו. האתגר של כל מסע שיווק גרילה הוא למצוא את המקום הנכון והזמן הנכון לפעילות מוסווית וזאת מבלי להיות גלוי מידי.

ישנם כמה סוגי שיווק גרילה שיוצרים אפקט ויראלי:

שיווק דיגיטלי סביבתי, מחוץ למסך

שיווק דיגיטלי זה נשען על תקשורת הקוראת מחוץ למסך, כלומר כל עולם התקשורת הלא דיגיטלית. חדירה לצורת תקשורת שכזאת כולה לשמש כלי מצויין להעברת מסר המעודד משמעותית את מעורבות הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. שיווק זה דורש מאיתנו המון יצירתיות, גמישות, בחירה נכונה של הזמן והמקום ושימוש יעיל באווירה הקיימת במרחב הציבורי ואת האווירה שאותה אנו רוצים ליצור.

ניתן לעשות זאת בכמה דרכים: בחירת מיקום יוצא דופן של מקום הפרסום, כגון: אולמות כנסים, אוניברסיטאות, תחרויות ספורט, בתי ספר וכו'. אם נצליח להגיע למקומות אילו בעיתוי המתאים, כגון: אירוע מסויים, חג כלשהו וכו', נוכל לייצר באזז רגעי ומקומי המתחבר לאווירה של המקום וליצור הזדהות עם המותג שלנו.

שיווק מארב – שיווק המגיע ישירות את הגולש בתוך אירוע מסויים

זהו סוג של שיווק דיגיטלי המנצל את תשומת הלב הניסיון והמוניטין של המותג. כך נוכל ליצור התעוררות והכרה במותג עקב אירוע מסויים, כגון: הפגנות. אם חברה רוצה לייצר ערך חברתי, היא תפרסם את המוצר שלה בהפגנה חברתית מסויימת וכך תוסיף המון ערך למותג.

באירועים גדולים, לרוב ניתן לראות כי ישנם נותני חסות רשמיים המשתמשים בטקטיקות יצירתיות וסמויות לעין הבונים קשר עם האירוע ומגבירים את המודעות למותג בתוך אירוע מסויים, כגון פסטיבל הבירה או פסטיבל האוכל.

שיווק סמוי

זהו שיווק הנשען על כניסה, או חדירה מסויימת שלוק באופן חשאי מבלי שהלקוחות ישימו לב לכך. כך יוצרים מעורבות של אנשים בפרסום המוצר ללא ידיעתם. שיווק זה חייב להיות מיושם בצורה חשאית מפני שאם האמת תתגלה, זה יגרום לדימוי שלילי מאוד כלפי המותג ופה הסכנה שצריך להיזהר ממנה.

שיווק ויראלי ויצירת באזז

שיווק ויראלי עוסק בעידוד אנשים להעברת המסר השיווקי לכל המכרים שלהם. כך ניצור פוטנציאל צמיחה בחשיפת המותג לעוד אנשים ויצירת מעגלים חברתיים סביב המותג. שיווק ויראלי נקרא גם, שיווק מפה לאוזן, מפני שזו מטרתו הסופית – להעביר את המסר לכמה שיותר אנשים המכירים אחד את השני.

שיווק באזז לעומתו ישתמש במדיה הדיגיטלית לבניית פלטפורמה המעודדת את הציבור לדון במותג ולייצר שיח סביבו. לדוגמא: אם המותג תומך בשלום עולמי ונגד הכיבוש, המותג ייצור הזדהות עם קהל יעד מסויים שידבר עליו ללא הפסקה, ממש כמו "טחינה אל ארז" שתומכת בקהילה הלהט"בית וכיום כולם מדברים עליה ותומכים בה, הן ברמה החדשותי והן ברמה התמיכה שהציבור אוצה ללת למותג.

לסיכום:

שיווק גרילה דיגיטלי וסביבתי הינו פתרון מצויין לעסקים קטנים ללא תקציב גדול המעוניינים להתחרות עם החברות הגדולות בעלות תקציבי הענק. שיווק גרילה מדגיש באסטרטגיית השיווק שלו את המעקב אחרי הלקוח הפוטנציאלי ודיוק שלו בכך שיידע היכן קהל היעד מסתובב, מה הם צרכיו וכך יעקוב אחריו בצורה סמויה או גלויה ויעשה את פעולת השיווק המותאמת בדיוק עבורו.

בשיווק גרילה דיגיטלי או סביבתי, חשוב להתמקד בבניית מערכת יחסים עם הלקוח הפוטנציאלי ולא עם מכירות. דבר זה יקדם עבורכם את כמות הרכישות החוזרות וייצור גל של הפניות ושיח סביב המותג.

חשוב לדעת: כנות ויושרה הם תכונות חשובות, שכן הלקוח אינו טיפש והוא יודע לזהות מתי עובדים עליו. לכן על שיווק גרילה או שיווק דיגיטלי להיות חכם וחריף ומותאם לזמנו, אחרת תהיו עוד חברה המנסה את מזלה בעומס החברות המחרות על אותה משבצת של לקוחות.

בעלי עסקים, רוצים ללמוד עוד? צרו איתנו קשר ואנו יאלו סטודיו, עיצוב ובניית אתרים נגבש עבורכם את תהליך המיתוג ואסטרטגיית השיווק הטובה ביותר עבורכם.

> לחצו ליצירת קשר ונשמח לעשות באזז שיווקי לעסק שלכם.

אייל: 052-4222058

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם
האם את/ה מעוניין באתר תדמית, מסחר, או מערכת מאופיינת אישית?
אתר תדמית
חנות מסחר אלקטרוני
מערכת מאופיינת אישית
האם את/ה מעוניינ/ת במערכת ניהול בעברית לאתר?
כן
לא, אני מעוניין בשפה אחרת
עיצוב ובניית אתרים
  • מה הפיתוח שאתם מחפשים באתר אנטרנט? אנו מתמחים בבניית אתרים וקידום אתרים באנטרנט
  • איזה אתר עושה חשק ללחוץ ולגלוש בו? אנו נאפיין לכם חוויית משתמש המותאמת לקהל היעד שלכם
  • כמה אתם רוצים שיכירו את האתר שלכם? אנו מתמקדים ביצירת לקוחות חדשים לעסק שלכם!

צרו קשר ואנו ב-יאלו נספק לכם את מה שאתם חולמים עליו

שיווק גרילה - יאלו עיצוב ובניית אתרים

שיווק גרילה - יאלו עיצוב ובניית אתרים

שיווק גרילה - יאלו עיצוב ובניית אתרים

שיווק גרילה - יאלו עיצוב ובניית אתרים

שיווק גרילה - יאלו עיצוב ובניית אתרים

שיווק גרילה - יאלו עיצוב ובניית אתרים

שיווק גרילה - יאלו עיצוב ובניית אתרים

שיווק גרילה - יאלו עיצוב ובניית אתרים

> קרא עוד
אייל בן סימון