כותרת
> C;
1/1

פרסום ממומן בגוגל מול קידום אורגני בגוגל

הקדמה:

פרסום ממומן בגוגל מול קידום אורגני בגוגל – למי מתאים, מה צריך לדעת לפני תחילה העבודה, ההבדלים בין השניים ועוד – בעמוד הבא:

פרסום ממומן וקידום אורגני – הגדרות:

פרסום ממומן בגוגל, הידוע גם כ- Google Ads - הוא שיטת שיווק שבה מפרסמים משלמים עבור הצגת מודעות בתוצאות החיפוש של גוגל לפי שיטת ה- CPC- תשלום עבור כל קליק של לקוח מתעניין.

קידום אורגני בגוגל (SEO) הוא תהליך של שיפור האתר שלכם במטרה להגדיל את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל.

מה ההבדלים בין פרסום ממומן לקידום אורגני בגוגל?

למען הנוחות, סידרנו לכם את ההבדלים בטבלה:

קריטריון

פרסום ממומן

קידום אורגני

עלויות

יכול להיות יקר (תלוי בתחום).

כביכול 'בחינם', אך ישנן עלויות שלא מדברים עליהם – כמו קישורים חיצוניים.

מהירות

תוצאות מהירות (כמו קליע שעף במהירות)

תוצאות איטיות יותר (כמו אימון כושר)

שליטה

שליטה רבה על מיקום ותזמון המודעות

שליטה פחותה על מיקום ותזמון התוכן

מדידה

מדידה לפי לחיצות של הקהל

מדידה לפי כמות תנועה אורגנית

יצירתיות

המודעות צריכות להיות יצירתיות ומושכות

התוכן צריך להיות איכותי, רלוונטי ולהעניק ערך לגולש.

מה המטרה והאם מתאים לכל עסק?

ישנן מספר מטרות אפשריות לקמפיין ממומן בגוגל:

  • להגדיל את החשיפה למותג
  • לייצר לידים
  • להגדיל את המכירות
  • לקדם את המוצרים או השירותים שלכם
  • לקבל תנועה לאתר

מטרותיו של הקידום האורגני הן דומות – להגדיל את החשיפה לאתר, לקבל תנועה אורגנית, להראות שאתם מומחים בתחומכם, לייצר יתרון על פני מתחרים שלא מקודמים בגוגל, ולבנות עסק חזק לטווח הארוך – שיוביל ללידים ולמכירות.

# לקריאה נוספת על איך לקדם את האתר בגוגל.

האם מתאים לכל עסק?

ככלל, התשובה היא כן, אך חשוב צריך לבחון את רצונות בעל העסק ואת האסטרטגיה השיווקית שלו נכון למצב הנוכחי.

כלומר, פרסום ממומן בגוגל יכול להתאים לכל עסק, אך הוא עשוי להיות יקר עבור עסקים קטנים.

כמו כן, יש עסקים שלא ישתלם להם לעשות פרסום ממומן בגוגל, במקרים בהם השווי של המוצר או השירות זול ואינו יכסה את הוצאות הקמפיין.

מאידך, קידום אורגני מתאים לכל עסק, אך הוא דורש זמן ומאמץ, וגם הוא דורש תקציב לא נמוך (לקניית קישורים חיצוניים, להיעזר במומחים ועוד). עם זאת, הקידום האורגני יבסס אתכם כחזקים בתחומכם, ויקנה יתרון על פני המתחרים שלכם.

הדרך הטובה ביותר להצלחה היא שילוב של השניים, אך חשוב לבחון את תחום העסק, את התקציב ואת הזמן והסבלנות הנדרשים במקרים אלו.

מה צריך לדעת לפני תחילת העבודה ובמהלכה?

כדי למנוע טעויות ואשליות, נציין מה עליכם לדעת לפני תחילת העבודה על קמפיין ממומן בגוגל ועל קידום אורגני (אופטימיזציה למנועי החיפוש):

לפני תחילת העבודה על קמפיין ממומן בגוגל:

  • תקבעו מטרות מדידות.
  • תגדירו את קהל היעד האידיאלי שלכם לפי גיל, מין, מיקום, תחומי עניין ועוד.
  • תקבעו תקציב – המחירים לקליק בתחומים מסוימים, ובטח שבמילים תחרותיות עלולים להיות יקרים ואתם צריכים לקחת את זה בחשבון.

במהלך העבודה:

  • תכתבו מודעות אטרקטיביות שיעשו חשק להיכנס למודעה דווקא שלכם. זכרו שהתחרות גדולה ולכן עליכם להיות יצירתיים ולעורר עניין.
  • תשתמשו במילות מפתח רלוונטיות: תבחרו מילות מפתח שקשורות למוצרים או לשירותים שלכם, מילים מחופשות (אבל לא מדי – כי אז המחיר לקליק יהיה בשמים – אלא אם התקציב שלכם מאפשר זאת), ומילים שמתאימות לקהל היעד.
  • תעקבו אחר הביצועים ותבצעו שינויים בהתאם.
  • תבדקו את המודעות במכשירים שונים: שהמודעות מוצגות בצורה נכונה בכל המכשירים, כולל מחשבים, טאבלטים וטלפונים ניידים.

לפי תחילת העבודה על קידום אורגני בגוגל (SEO):

  • תבינו מי קהל היעד: מה הם מחפשים בגוגל? באיזה אתרים הם מבקרים? האם הם לקוחות רוכשים או מתעניינים?
  • תבצעו מחקר מילות מפתח: בתחילת הדרך, תבחרו ביטויים שיהיה לכם קל לקדם (בד"כ ביטויים עם 3-5 מילים).
  • תהיו מודעים לכך שזה לא 'בחינם'.

במהלך העבודה:

  • תכתבו תוכן איכותי ותעניקו ערך לגולש.
  • תשפרו את מבנה האתר: ודאו שהאתר שלכם קל לניווט ומהיר.
  • תתאימו את האתר לטלפונים הניידים.
  • תעקבו אחר הביצועים של המאמרים ושל האתר שלכם.
  • תשימו דגש על מהירות האתר
  • תשימו דגש על היררכיה נכונה באתר – מה הכי חשוב לכם, מה פחות
  • תעדכנו את התוכן ותוסיפו תוכן באופן קבוע
  • תבנו קהילה סביב המוצר שלכם באמצעות הרשתות החברתיות – זה יעזור לכם להתקדם בגוגל.
  • תבנו קישורים פנימיים ותשיגו קישורים חיצוניים

לסיכום:

הקמת קמפיין ממומן בגוגל היא לא עניין פשוט, אך יש לכך פוטנציאל עצום.

קידום האתר בגוגל באופן אורגני הוא תהליך ארוך יותר – אך בהחלט יכול להשתלם לכם בעתיד.

לקידום האורגני בגוגל אין באמת תחליף, אך לפרסום הממומן בגוגל יש תחליף בדמות פרסום ממומן בפייסבוק. את הבחירה עליכם לעשות בהתאם לתקציב שלכם, לאופי העסק, לקהל היעד ולידע שלכם בפלטפורמה.

בין אם אתם בוחרים לעשות קמפיין ממומן בגוגל או קידום אורגני בגוגל – או את שניהם יחד, עליכם להיות מוכנים מנטלית שתאלצו להתמודד עם קשיים אך עליכם להמשיך ולא לוותר – עד להשגת המטרות.

בהצלחה!

> קרא עוד
אייל בן סימון